Halaman

Jumaat, 27 Disember 2013

Kuching Part 2

Mase ni otw ke Taman Budaya Sarawak. Tempat wajib pegi katenye. Pada aku, Sarawak ni banyak tempat boleh dilawati tp makan mase nk ke satu2 tempat. Budak2 cepat boring. Ni nak ke Taman Budaya je pun dh sejam...hmmmm

Si kenit ni, kalo ade Mami die, memang orang lain x laku lah...




Gaya kene mentennnn.....gituu!!!




Sepupu sepapat  dok turun naik mencuba tangga ni, kalo kene aku, x yah laaaa...ngam2 tapak kaki aku je tangga tu.







Jambatan buluh gantung tp x delah tinggi sangat pun gantungnye. Padahal ade je jalan biasa tp nak jugak try jambatan ni...hahahahaah...parkinson memasing! aku dengan dukung si Ara lagi, memang mengigil2 tp sampai jugekkkkkk...


Si kenit bad mood!


Si Kakak ni pun nk bad mood jugak, skali Mami jegilkan biji mate, terus senyummmmm!! Kuasa omakkk!









Rumah2 kat Taman Budaya ni lebih kurang mcm rumah2 kat Mini Malaysia Melaka tu lah, tp kat sini cuma ade rumah suku kaum dorang je, mcm Iban, Penan, Melanau, Bidayuh. Setiap dalam umah ade jual makanan tradisi suku kaum tu, bole beli. Nak try pakai costume dorang pun bole tp bayo laaaa...kincing veda pun kina bayaaa...




Janganlah tertipu..ni bukannye staf Taman Budaya tu, budak pompuan ni pun datang dari Semenanjung mcm kitorang gak. Dh die pakai mcm tu, amik je la gambar ngan die. Layannnnnnnn....x pasal2 ko fofulerr dikk!




Bebudak ni sibuk tgk orang Penan buat sumpit. Aku x pegi dekat sebab dorang ni sume seksi meksi, aku risau je telo dorang terkeluar sebelah...mane tau!! kurang pahala aku kan?



Sepupu sepapat..


Along dengan gaya tersendiri...


Ni Ezra, anak sulung Along. Ha..ko nampak org sebelah tu, kan seksi?


Ni bglong, hasben Along.


Ni sure la Pak Itam, laki ai...



Nak jugak menyelit bergambooo!!



Ni kaum ape aku lupe dh, orang ni tengah wat pedang.



Rumah Melanau x cukup tinggi, ade satu umah sangat tinggi. Gayat akuu.


Ni tempat dorang berubat dalam rumah Melanau.





Tetiba terselit Rumah Cina. Mmg piau punye rumah Cina. Kat Tampin je boleh jumpe rumah mcm ni...kot ade lagi?








B4 kite round Taman Budaya tu, dorang akan bagi kite pasport sorang satu. Dewasa kaler ijau, bebudak kaler kuning. Bile kite masuk tiap2 umah, ade disediakan cop. Kat dalam pasport tu ade dh tulis siap name umah, bile kite dh masuk umah tu, cop aje. Bile dh penuh, kiranye berjaya la masuk sume umah kt dalam Taman Budaya tu. Padahal..bebudak ni pegi cop je pas tu kuar balik...hadoii!! cerdik sungguh!

Tiada ulasan: